|
Pondělí, 24 Listopad 2014 20:35 |
Z hlediska základního prostorového řešení karoserie rozlišujeme její dva základní typy – karoserii trambusového typu a karoserii kapotovou. Základní rozdíl u nich tkví v pozici řidiče. Zatímco u trambusové karoserie sedí řidič typicky nad či dokonce před přední nápravou, u kapotové karoserie sedí za nápravou.
|
Celý článek...
|
Středa, 31 Říjen 2012 14:47 |
Oktanové číslo (OČ) vyjadřuje odolnost paliva proti samozápalům při kompresi ve válci zážehového motoru. Patří mezi základní charakteristiku paliva, jejíž hodnota se udává v jeho označení.
Oktanové číslo je založeno na dvou uhlovodících, mající naprosto rozdílné antidetonační vlastnosti. Jsou to iso-oktan C8H18 a n-heptan C7H16. Iso-oktan má vysokou odolnost proti samozápalům a jako čistý dává oktanovému číslo hodnotu 100. Detonační odolnost n-heptanu je velice nízká a čistý má OČ 0. Oktanové číslo je tedy definováno poměrem těchto dvou látek. Vezmeme-li např. známé palivo Natural 95, jehož OČ je jak název napovídá 95, ekvivalentem bude objemových 95% iso-oktanu a 5% n-heptanu.
|
Celý článek...
|
Středa, 06 Červen 2012 12:17 |
STK, pro některé rutina, pro majitele starších vozů možná i strašák. Nežli se pustíme do absolvování technické prohlídky vozidla je dobré si projít, co nás čeká a na co si dát při přípravě pozor. Vyhneme se tak zbytečným nepříjemnostem v případě špatného výsledku. Jak už je na našem webu zvykem, zaměříme se na osobní automobily.
|
Celý článek...
|
Neděle, 13 Květen 2012 18:20 |
Lichoběžníkové a MacPherson zavěšení kol patří u přední nápravy osobních automobilů mezi často používané typy. Oba se však dají použít i na zadní. Termín nezávislé zavěšení popisuje systém, který umožňuje připevnit kola k rámu u něhož pohyb jednoho kola nemá vliv na ostatní. Zavěšení zachycuje síly boční, síly od pohonu, brzdění a zatížení nákladem.
|
Celý článek...
|
Čtvrtek, 29 Březen 2012 21:55 |
Pod pojmem geometrie zavěšení kol rozumíme soubor úhlů nastavující kolo a jeho závěs vůči vozovce. Geometrií stanovujeme vlastnosti vozu v přímém směru, stabilitu v zatáčkách, opotřebení pneumatik a v neposlední řadě také valivé odpory, tedy spotřebu paliva. V následujících řádcích si povíme něco o sbíhavosti, odklonu kola, poloměru rejdu, závleku, záklonu a příklonu rejdové osy.
|
Celý článek...
|
|
|