Neděle, 27 Únor 2011 21:15 |
Ventilový rozvod je mechanické zařízení řídící výměnu obsahu válců. To znamená, že ovládá otvírání a zavírání ventilů včetně jejich načasování. Naše pozornost bude věnována motorům čtyřdobým, protože dvoudobé až na výjimky ventily nepoužívají.
|
Celý článek...
|
|
Neděle, 05 Prosinec 2010 13:34 |
Krouticí moment je spolu s výkonem důležitým parametrem spalovacího motoru o které se většinou každý zajímá. Mezi širokou veřejností však panují nepřesnosti, co který z nich znamená. Zkusíme si v tom tedy udělat trochu jasno.
|
Celý článek...
|
Středa, 14 Leden 2009 12:48 |
První vývojové práce na dieselovém boxeru začaly u Subaru v roce 1999 v týmu s pouze čtyřmi inženýry. Subaru dlouho váhalo, zda nebude výhodnější použít motor některé spřátelené automobilky, nebo alespoň vyvíjet motor řadový, protože boxer vychází jako diesel nevýhodně. Postupem času však vyvíjený boxer prokazoval výrazný nárůst výkonu při zachování nízkých emisí CO2.
|
Celý článek...
|
Čtvrtek, 04 Prosinec 2008 14:14 |
Vše začalo u vývoje speciálních dmychadel, při kterém Felix Wankel přišel na princip rotačního motoru. Psal se rok 1951. Samotný motor však Wankel začal vyvíjet až o tři roky později. V roce 1957 vznikl první prototyp motoru s rotujícím pístem a blokem nazvaným Drehkolbenmotor (DKM 54) u něhož každá část rotovala kolem jiné osy. To umožňovalo dosahovat hranice až 17 000 otáček za minutu. Na druhou stranu byla konstrukce příliš složitá a třeba při výměně zapalovací svíčky bylo zapotřebí motor rozebrat.
|
Celý článek...
|
Úterý, 07 Říjen 2008 10:23 |
Pokračování článku Turbodmychadlo I
|
Celý článek...
|
Pondělí, 06 Říjen 2008 14:15 |
Vynálezcem turbodmychadla je švýcarský konstruktér Alfred Bűchi, který jej patentoval roku 1905. Zprvu o něj nebyl velký zájem, až krátce před II. světovou válkou se turbo dostalo do letadel a lodních motorů.
|
Celý článek...
|
Úterý, 30 Září 2008 15:57 |
Pístové spalovací motory přeměňují chemickou energii paliva na mechanickou práci. Ve válci takovéhoto motoru se spaluje směs paliva a vzduchu vhodného poměru (tzv. stechiometrický poměr), aby po zapálení rychle a podle možnosti beze zbytku shořela. Vlivem takto uvolněné tepelné energie prudce stoupne tlak a objem plynů ve válci motoru a vzniklý tlak plynů tlačí na píst.
|
Celý článek...
|
Úterý, 02 Září 2008 14:22 |
První dvoudobý zážehový motor byl zkonstruován roku 1878 skotským inženýrem Dugaldem Clerkem. Tento typ motoru musí mít zajištěny čtyři základní fáze motoru a to sání, kompresi, expanzi a výfuk stejně jako motor čtyřdobý. Zásadní rozdíl je však v tom, že jsou zde zajištěny vždy dva takty najednou z čehož vyplývá jeden oběh na jedno otočení klikového hřídele.
|
Celý článek...
|
|
|
|
|